21 juni 2012

Tema-armband - silverkulor

Idag blev det fyra armband som alla har en gemensam ingrediens - nämligen 8mm silverkulor.

Av någon anledning har jag visst missat att lägga upp silverkulorna tidigare, men dom finns även i 6 och 5mm storlek  5 och 6mm kostar 50 öre/st. 8mm kostar 1 kr/st. Dom har stort hål - på dessa 8mm har är det nog 4mm. Minikulor finns också (i flera färger) 2,5 - 3mm.
Uppdatering 130308: Nu har jag också 4mm silverkulor - 25 st för 5 kr.
 En annan sak dom har gemensamt är spiralfästen, klolås och förlängningskedja med en fransk lilja-berlock.

 Här har silverkulorna trätts på ett lila silkesnöre och så knöt jag bara en knut mellan varje pärla.

Här är också pärlorna trädda på silkesnöre, men det har täckts av makraméknyt med ett multifärgat nylonsnöre.

 Här är silverkulorna kombinerade med andra pärlor och trädda på en plastrem.

 Samma plastrem användes till detta med tre lila aluminiumrondeller mellan varje silverkula.

1 kommentar:

myrica sa...

Vilka härliga armband du gjort, jätte fina.
Ha det gott
kram

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...