27 juni 2012

Snabbörhängen

Det var ett tag sedan jag gjorde örhängen, så det var dags att göra några tyckte jag. Eftersom jag fortfarande  inte orkar engagera mej mer än tre minuter åt gången med något, så blev det såna som inte tar mer än på sin höjd nån minut att sätta ihop ...

Stora pärlor och lite mellandelar ...
 Två stora blå akrylpärlor från en av lådorna med uddapärlor sattes på pinnar med stor knopp. Ett par större daisies och en mindre ovanpå de silverfärgade pärlorna.
De turkosa vågformade pärlorna sattes på vanliga hattpinnar tillsammans med små 4mm daisies.
 Ett par enkla örhängen med retropärlor med trälook. Pärlorna finns ju också i en oval form men jag valde de här mer fyrkantiga.
 De mörka satte jag bara på pinnar och hängde direkt på krokarna.
På de ljusa satte jag en kedja.
10 sekundersörhängen. Att göra örhängen genom att bara hänga berlocker i örkrokarna tar ju inte mer än ca 10 sekunder. Här är en massa sådana som jag gjorde tidigare en gång. Dom här hjärtana som jag använde nu är egentligen inte berlocker utan ena delen av ett par toggle-lås. Nu måste jag ju hitta på något att göra av stavdelen också ...

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...