6 nov. 2011

Silkesnöre i några nya färger

Jag har ju några sedan tidigare, men nu har jag fått fem nya färger. De nya färgerna är de på bilden ovan - rosa, gulgrön, mörk olivgrön, ljusblå och svart. På bilderna nedan har jag samlat ihop alla färger.
Ljuslila, fuchsia, rosa, röd.
Ljusgul, neongul, gulgrön, mörk oliv.
Petrol, ljusblå, marin, kungsblå
Koppar, mocka, mörkbrun, svart.
De är ca 3mm tjocka och kostar 4 kr/meter.
Uppdatering 111130: Fyra nya färger:
Klargul, vit, ljuslila, gräsgrön.
Uppdatering 120405: Några nya färger och mer av några som jag hade sen förut.
Den smaragdgröna är ny, den andra gröna är nog samma som förut, liksom den röda. Sen är det orange och cerise/fuchsia.
Mer klargul och svart (AIK-färgerna), klarblå, turkos och lila.

Jag gjorde ju ett armband i makraméteknik med två färger och nu har jag hittat en massa bra instruktionsvideor från TIAT (Tying It All Togehter) på Youtube för många olika knytekniker. Tipsar om några i nästa inlägg.

Uppdatering 120719:  Silkesnöre i multifärg. Smalare än de andra, ca 1,5mm men samma härliga kvalitet.
Multifärgat nylonsnöre finns också.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...