20 nov. 2011

Guldfiligrankoner

 Guldfärgade filigrankoner, tunna, lätt, ihåliga små julgranar eller glasstrutar av metall.
 De är 22mm långa och kostar 1,50/st.
 Änglar med guldspetskjolar och vingar av guld. Jag använde större pärlor än vanligt till dessa - 8mm (akryl) - och ovanpå en röd strassrondell ochså 8mm.
 Till dessa örhängen använde jag korta kedjebitar (som är tänkta som förlängningskedjor till armband och halsband). Och så några kristallpärlor i olika färger. Jag har kanske inte visat alla dessa tidigare, men jag har dom i alla fall i ganska hyfsat antal och jag tror dom kostar 1 kr/st - måste gå igenom dom där och få ordning på färger, modeller och priser.
De röd, gröna och gula är helixslipade och de blå är runda facetterade. Pärlorna på toppen är ett par udda som jag hittade i "diverse pärlor-asken".

Uppdatering 120210: Jag har nu också likadana silverfärgade koner.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...