23 nov. 2011

Bandspännen i olika färger

Bandspännen för paracordarmband. Verkligt smarta och läckra plastspännen, som förstås även kan användas till annat.
De här är 15mm breda och ca 29mm långa. De kostar 4 kr/st.
Svarta är mest efterfrågade och dom har jag också mest av. Men jag har även några i andra färger (3-5 av vardera färg). Här på bilden ser du alla färger: lila, gul, ljusblå, svart, neongrön, cerise, blå, beige, röd, vit, militärgrön och ljusrosa.

 Du har säkert sett sådana här spännen som man trycker ihop förut, men kanske i större format, på nån ryggsäck t.ex. Och det är klart att även dessa kan användas till väskor eller annat, inte bara armband.
Ett spänne i min hand ger en uppfattning om storleken. Dom är lätt bakåtböjda vilket gör att dom lägger sig fint på handleden när dom används till armband som de på bilden nedan.
Länkar till youtube-videor om hur man gör sådana armband finns här.

Här är ett par armband jag gjort med dessa spännen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Trodde jag skickat till dig, men vet ej, syns inget här, Testar igen. Hur beställer jag?
Michaela0411@hotmail.com

Miris Skaparlusta sa...

Hej! Jag har slutat sälja för postleverans, så tyvärr är det inte möjligt att beställa.

Tommy Lundgren sa...

Vart köper du bandspännen?

Tommy Lundgren sa...

Vart köper du bandspännen?

Miris Skaparlusta sa...

Jag beställer spännena på eBay. Sök på plastic clasp buckle, lägg till ordet color om du vill ha annat än svart.

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...