Två treradiga armband

Tre rader som hålls ihop av en enda strassmellandel.

Jag blandade glas och akrylpärlor. Nedersta raden på den här bilden är akrylpärlor i olika blåa och gröna nyanser och mellandelar av akryl som ser ut som tibetsilver. Mittenraden har klara glasrondeller och små vita pärlor av akryl. Överst mörkgröna glaspärlor, större gulgröna plastpärlor och strassrondeller (ska återkomma med en uppdatering av strassrondellerna, just dessa finns inte med nu och så har jag en del guldfärgade också).
Här är det lila som dominerar (ett armband i min smak!).
De här tre raderna hålls ihop av en guldfärgad femradig mellandel.
Översta raden består av krackelerade lila glaspärlor, vita skrylpärlor och små guldfärgade metallpärlor. Mellanraden har (nya) ljuslila glaspärlor, guldfärgade daisies och svagt lila glaspärlor med en guldrand. Nederst guldhjärtan, lila glaspärlor med "drakvener" och vita akrylpärlor.
Jag har tidigare gjort ett annat treradigt armband och ett halsband där jag använde de här guldrektanglarna - och lila pärlor!
Naturligtvis är det elastisk tråd som använts till båda armbanden.

Read Comments

0 kommentarer: