9 maj 2011

Massproduktion

Jag brukar ju aldrig göra två likadana smycken (eller annat), men lite massproduktion i samma stil går väl an - lite olika färger och variation i detaljer gör ju ändå att det inte blir precis lika. Tänkte göra trippelhängen i alla färger av de vaxade 6mm pärlorna - här är början ...
 Ett knippe i blålilarosa nyanser, men pärlhattar och hängefäste. Kedjan är denna.
 Tre röda med gulddaisies och små hängefästen. Har visst inte visat gulddaisisarna, men dom ser ut så här
- 5,5mm stora och kostar 50 öre/st eller 10 för 4 kr, 25 st 8 kr.


 De här är i samma färger som de första, men här har jag satt på klolås i stället för hängefästen.

 Örhängen med guldfärgade daisies (samma som de röda hängena) och guldfärgade örkrokar.
Örhängen med pärlhattar (samma som de på översta bilden).
I förra inlägget hade jag ett femöglehänge där det också ingick ett par såna här med tre pärlor i olika blågröna nyanser.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...