Gunilla och jag ...

... gjorde var sitt armband häromdan. Gunilla gjorde ett treradigt elastiskt armband med guldripplade pärlor och daisies och på det satte hon en Hello Kitty-berlock. Hon gjorde förresten ett till med samma pärlor och gulddaisies men det glömde jag fota.
Jag höll på och försökte trassla ut några nylonsnören och då hittade jag en guldkedja som ramlat ner i korgen med nylonsnörena - och upptäckte att det blev snyggt med turkos och guld ihop. (Fast det hade jag i och för sig upptäckt när jag gjorde armbandet med guldstrassmellandelarna. Så jag trasslade ut det turkosa snöret och tog en bra bit av det som jag vek flerdubbelt och tvinnade ihop. Sen lindade jag guldkedjan runtom och fäste den i ändarna med guldfärgad koppartråd - jag la också in en splitring i ändarna för låset. Och så gjorde jag en berlock av en mirakeldroppe.

Read Comments

0 kommentarer: