Rödlilarosa kuddar

Inte har jag gjort mycket av allt annat jag skulle göra nu (i stället för smycken), men ett par kuddar lyckades jag sy ihop i alla fall. Inte så värst nyskapande i designen, men jag känner mig för stressad för att orka vara riktigt kreativ just nu.
Det är tre lite silkiga tyger i rött, ljuslila och aprikosrosa. Jag klippte på frihand lite sneda bitar till framstyckena och sydde ihop. Sen blev det lite dekorsömmar i guld och rött.
Baksidan är som ett örngott - alltså omlott - fast med två knappar också. Storleken på kuddarna är ca 40x40 cm.
Anledningen till att jag känner mig stressad är den att vi ska ha utställning på Gula Villan i helgen, och jag hade ju tänkt både sy och måla lite nytt, men jag får ta det jag har och kanske jag hinner sy en väska eller två. Jag återkommer med en annons om denna tilldragelse senare (eller så kan du hålla utkik i Norran, det skulle visst annonseras där).

Read Comments

1 kommentarer:

Eva sa...

Stressa inte, du har säkert redan nu många fina alster att visa