Tre väskor gjorde jag idag

Jag var ju riktigt duktig idag! Egentligen hade jag tänkt sy något helt annat (dockor), men då fick jag ändå igång mig på väskor och det blev tre stycken.

Först sydde jag denna multirandiga väska. Den är rejält stor och sydd i ett tyg som ser handvävt ut i läckra färger. På framsidan är det en ficka med dragkedja och väskan är fodrad och har en innerficka. Handtagen är så pass långa att man kan hänga väskan på axeln.

Lite afrikainspirerad är denna väska. Jag har använt samma säckvävsliknande tyg som till min första afrikaväska och också det zebramönstrade pälsaktiga tyget. Det gula tyget är (var) en duk och det var den jag utgick från när jag skulle designa väskan. Det leopardmönstrade tyget är sytt på duken och med en skinnfrans i nederkanten. Hela detta parti med duken är två stora fickor. Den virkade grytlappen är bara fastsydd fläckvis och hindrar inte åtkomsten av fickorna. Mitt på grytlappen satte jag en knapp. Handtagen är gjorda av en tvinnad snodd i tre färger - jag tror det ursprungligen var ett gardinomtag. Den här väskan är också fodrad och har en innerficka.
Lite mer Afrika. En enkel shoppingkasse av samma leopardmönstrade tyg som på den förra väskan. Jag hade en liten stuvbit med en noshörning på som jag gjorde en applikation av. Den här väskan är ofodrad eftersom det är ett ganska kraftigt tyg, men jag sydde dolda sömmar så den är ändå snygg på insidan och den har en innerficka.

Read Comments

0 kommentarer: