11 mars 2011

Bronshängen

Nu har de väntade bronshängena/-berlockerna kommit. Jag gav ju en förhandstitt när jag presenterade några andra bronsberlocker (och en bronskedja).
Nu har jag fotograferat dem tillsammans så man ser storleksförhållandena. Ugglan är riktigt stor, 55x35mm (10 kr/st), fjärilen är 39x27mm (5 kr/st), hundskattbrickan 31x24mm (4 kr/st), Yes och No ca 24mm höga (3 kr/st).

Ugglan har gropar som ögon, som passar precis för 4mm pärlor, så man kan limma dit ögon i valfri färg. Jag satte ett par turkosa mirakelpärlor på den här. Jag har också bronsfärgade bindringar (6mm och 12mm) upptäckte jag, så jag satte fast ugglan på bronskedjan med en 6mm ring.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...