Jämförpris

När jag prismärker mina varor gör jag ibland lite efterforskningar för att se om nån annan säljer samma saker och var normalpriset ligger. Sen försöker jag vara billigare, så billig som jag kan. Eftersom jag gör små inköp och inte har någon registrerad firma, så har jag ju inte fördelen av några mängdrabatter som ett stort företag har. Å andra sidan har jag ju inte så stora omkostnader heller - ingen personal och inga lokalkostnader (ja, lite el och uppvärmning då, och just nu målarfärg).
Och nu hittade jag de där strasspärlorna hos en stor säljare (avslöjar inte vilken)... Jag har dem i storlekarna 8-10-12mm för 3-4-5 kr/st. Kolla vad dom kostar här ...

2 st 10mm för 36,25-43,75!! En 8-pack kostar 110 kr. Köper man en 16-pack kommer man undan med 11,10/st. Så här lyckades jag ju riktigt bra med att hålla mig billigare ... (Jag har för övrigt några i guldfärg på ingång.)
Även pärlorna till höger är jag ju billigare på (2 kr/st). Det framgår inte hur många man får för 43,75 - förmodligen är det bara tre, för en 18-pack av dessa kostar 177,50!
Är man storförbrukare så kan man förstås hitta saker billigare hos stora försäljare, men jag är inriktad på att kunna sälja små förpackningar/enstaka pärlor - bara precis det man behöver - för dig som vill prova på något nytt. Ibland kan man ju dra sig för att göra något bara för att man måste köpa en massa olika saker i större förpackningar än man behöver, för det kan ju bli väldigt dyrt. Om man sen upptäcker att det var riktigt roligt och vill göra mer, så har även jag vissa saker i flerpack som blir billigare än att köpa en och en.
Om du hittar något hos någon anna säljare, som du gärna skulle vilja köpa men tycker är lite för dyrt - tipsa mig, så ser jag om jag kan skaffa hem det till ett bättre pris.

För dig som bor i eller inom rimligt avstånd från Boliden - du som har möjlighet att komma in i butiken - så finns ju också möjligheten att sitta ner i butiken och pyssla. Då kan du låna verktyg (t.ex. smycketänger eller penslar) och få både råd, tips och handgriplig hjälp om det är något som verkar knepigt.  Jag har ju ganska ofta barn här som pysslar och det är så roligt att se hur kreativa de är - dessutom är det kul med lite sällskap! Så även du som är vuxen är alltså välkommen att sitta ner och pyssla - ta dig tid till det! Visserligen brukar mitt stora pysselbord se överfullt ut, men det går att röja plats för flera pysslare. Är ni några stycken som vill träffas för en pysselstund, så går det bra att boka en tid utanför mina ordinarie öppettider - då får man betala 20 kr/pers för lån av verktyg och lite förbrukningsmaterial (t.ex. lim).

Jag hade ju tänkt ha regelbundet återkommande pysselteman/kurser, men det har liksom inte blivit av - jag har inte lyckats organisera det hela och ordna med instruktioner och exempelmaterial och vad som nu kan behövas. Men hör gärna av dig med önskemål - då blir jag ju genast mer motiverad att fixa det.

Read Comments

0 kommentarer: