7 mars 2011

Akrylfilt på metervara

Nu har jag mer filt på metervara, nämligen dessa färger. Jag har också fler färger i bitar, 24x30 cm eller 45x25 cm. Och även tjocka (5mm) i storlek 25x35 cm. Metervaran kostar 35 kr/m.
Uppdatering 28/5: Nu har jag också turkos och ljusblå på metervara.
Uppdatering 30/11: Klarröd (tomteröd) på metervara.


Uppdatering 150922 - Tjock filt - 5mm - finns att köpa på metervara hos tyg.se på 45 cm bredd i flera färger.


Filtinspiration ...
Gör en nålbok! Praktiskt och superläckert sätt att hålla reda på alla synålar - helt klart nånting för mig! Kolla in fler på mmmcrafts.
Uppdatering: Jag har sytt en egen nålbok och jag har satt ihop paket (25 kr) med allt material för dig som vill göra en själv.

Ett gosigt muffinsmonster som jag hittade nånstans hos One crafty mama. Och hon är verkligen en pysselmamma - själva sinnebilden för den amerikanska hemmamamman - förutom att hon bor i Australien. Här i Sverige betraktas man ju som en könsförrädare om man bara antyder att man skulle vilja vara hemma med sina barn istället för att "göra karriär". Borde inte barnen vara viktigare än pengar och social status? Och så bränner mammor ut sig på att både vara duktiga på jobbet och hemma och ha dåligt samvete för att aldrig räcka till nånstans ...
Softies Central har en massa länkar till inspirerande mjukisar. Ett lite mer avancerat projekt kan vara en sån här docka som finns i mck254:s Etsyshop. I minst ett år har jag haft lust att börja göra dockor, men det har liksom inte blivit av än, men snart ... Jag har ju hudfärgad filt nu, om du blir inspirerad också ...


Den här skotten hittade jag hos Allsorts. Mönstret är en modifierad version av lamm-mönstret som finns att skriva ut hos PatternBee.

Pretty Little things (Lauri Mari) har en idé för att piffa upp en tråkig kofta eller tröja (eller vad som helst som behöver ett lyft). Klipp blommor av filt och sy på.
Hon har också de här hårbanden med fjädrar eller blommor av filt. Kul till födelsedagskalaset eller annat festligt tillfälle ...



3 kommentarer:

Mysan sa...

Har du 5mm (eller tjockare) filtar som går att beställas i metervara? Hur breda är dom isåfall? Mejla mig gärna på mysan.carlsson@hotmail.com

Malena sa...

Hej!
Jag undrar precis samma som ovan eller om du vet var man kan hitta. Jag undrar alltså om du har 5 mm tjock filt på metervara?
Vänligen Malena
Mail: malenasplace@hotmail.com

Miris Skaparlusta sa...

5 mm tjock filt på metervara finns nu hos tyg.se

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...