15 juni 2010

Små matta färgglada pärlor

De här pärlorna tycker jag är så härliga - jag gillar ju färg och de här är verkligen färgglada. De är ganska små, ca 3mm, lite ojämna i både form och storlek (och hålstorlek) och ser handgjorda ut (jag vet inte vad det är för material). Eftersom hålstorleken varierar något, så kan jag inte lova att de går på 1mm-tråd. Det kan lyckas om man hittar dem med störst hål, som i fallet med det här halsbandet med några röda. Med en tunnare tråd är det inga problem. Ett exempel är det här daisy-chain-halsbandet.
Instruktioner hur man gör en sådan blomkedja hittar du här.
Pärlorna kostar 50 öre/gram, så för 10 kr får du så här mycket - det är 20 gram.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...