Väska med grytlapp och magnetlås

Den här väskan sydde jag för några år sedan och den gillar jag så till den grad att jag vägrade sälja den till en väninna som tänkte ha den som matväska till jobbet, på SKEGA (eller Trelleborg vad det nu heter) !! Det här är ju en finväska!
Tyget är en sorts manchester som är smårutig istället för randig och på det placerade jag en gul och brun virkad grytlapp som jag hittat på Kupan. Nu minns jag inte vad träkulorna på handtagen ursprungligen var och inte vad jag trädde upp dem på. För att fästa handtagen i väskan använde jag några bitar fuskskinn, liksom till botten. Väskan är fodrad och har en innerficka. Den har också ett magnetlås i överkanten mellan handtagen.



De här magnetlåsen är riktigt smarta och enkla att använda. Man gör små hål i tyget, stoppar "benen" genom hålen och låser fast med brickan på baksidan. De är 15mm i diameter och kostar 12 kr.

Read Comments

0 kommentarer: