Kameraväska med pärlbroderi

Jag hade ju redan strukit "sy kameraväska" från min att göra-lista, men det var viss förhastat - jag fick skriva dit det igen för min mor ville ha en kameraväska med pärlor. Så då gjorde jag en sådan. Undrar om den blev för glammig - i så fall får jag väl göra en tredje ...


Den här sydde jag av jeanstyg och så vräkte jag på med pärlor på locket. En stor glaspärla i mitten, några gula krysspärlor runt om och så diverse plastpärlor. På kanten sydde jag fast ett pärlband. Och så en silvrig hjärtformad knapp till stängning.
Liksom på den förra kameraväskan sydde jag fast öglor av svart resårband att fästa en axelrem i. Nu gjorde jag en rem också av någon mystisk snodd som jag hittade i en låda. I ändarna på snodden satte jag silverfärgade hylsor och stora klolås. Dessutom fodrade jag locket med ett tjusigt rött tyg som skymtar till höger.

Read Comments

0 kommentarer: