Mera Matsmart

För ett par veckor sedan gjorde jag en ny beställning från Matsmart. Gillar verkligen deras affärsidé. Denna gång beställde jag bland annat en sexpack pastasås för 60 kr.

Inte för att jag äter så mycket pasta, utan kanske för att få en anledning att äta mer pasta. Hade ingen aning om hur den här såsen smakar, men den visade sej vara riktigt god. Och inte bara som pastasås. Efter att ha gjort en portion pasta så använde jag resten av den öppnade flaskan till att göra tre portioner soppa. Det blev en hit måste jag säga!
Först kokade jag purjolök, röda linser och tunt skivad potatis. Hällde på pastasåsen plus en skvätt matlagningsgrädde. Lite salt behövdes också (och vatten till lagom soppakonsistens). Persiljan slängde jag på bara för att jag råkar ha egenodlad. Superenkel och snabbt fixad soppa med perfekt smaksättning från såsen. Så jag behöver kanske inte äta så mycket pasta då (kan ju bli varianter på soppan med pasta eller ris istället för potatis). Kan användas på pizza också. Och jag behöver inte ha bråttom att göra slut på resterande flaskor - bäst före-datum är 2016-08-31!

Förra gången beställde jag ju några chokladkakor, och eftersom dom på något vis verkar ha tagit slut (kanske har det blivit två bitar per dag) så var jag ju tvungen fylla på chokladförrådet.
Det blev den här sorten nu för bara 10 kr st. Eftersom jag brukar köpa den här sorten så kollade jag inte så noga innan jag beställde. Det var inte förrän idag då jag tog en bit som jag upptäckte vad det var för smak. Det smakade helt enkelt och omisskännligen kaffe. Jag tycker inte om att dricka kaffe, men i den här formen har jag inget emot kaffesmaken - en god chokladkaka! Sen kompenserade jag denna lilla synd med att beställa mer av viktväktarkexen också. 

Stella fick också lite godis.
Dessa godispinnar föll inte Ziggy i smaken så Stella får ha dom för sig själv. Vilket inte är mer än rätt då Ziggy gärna roffar åt sej Stellas mat då han ätit upp sin egen portion och hon inte varit lika snabb att glufsa i sig.

Det följde med ett tackbrev i paketet. Där står bl.a. "Vi vill utbilda och försöka ändra synen på mat som passerat bäst-före-datum. De flesta förstår att ett paket makaroner eller en flaska mineralvatten smakar lika bra veckan efter att den passerat bäst-före-datum, men hjälp oss gärna sprida denna kunskap. Överproduktionen av mat medför stor miljöpåverkan - så i våra ögon är du, och alla andra som handlar Matsmart, inget annat än en miljöhjälte!"

Så nu hjälper jag till med att sprida detta budskap och du kan också bli en miljöhjälte (och spara pengar dessutom) genom att handla Matsmart! Vill du beställa just de varor jag visat här så kan du klicka på bilderna, men varning för att det kan bli slutsålt om du väntar.

Read Comments

0 kommentarer: