28 okt. 2014

Halsbandsdisplay av juicepaket

När det tomma juicepaketet i morse skulle förpassat till återvinningskassen, så tog det emot. Ja, jag har sparat flera såna här paket sen i våras då dom fick agera blomkrukor till min chiliodling men nu hade jag tänkt sluta spara på dom eftersom jag just nu inte behöver några fler blomkrukor. Men nånting annat kan dom väl användas till, det är ju rejäla förpackningar. Så jag stirrade på kartongen och försökte se något annat ... 
 Och nånting sånt här uppenbarade sej ...
Så fram med saxen och några klipp senare såg juicepaketet ut så här. Och så var det bara att gå upp och leta fram någon lämplig tapetbit. Det blev en vit tapet med diskret struktur. Det var ju enkelt att klippa ut tapeten efter formen på den klippta kartongen, men däremot gick det  inte så bra att limma på den där plastiga kartongen. Så det blev lite tejpande på baksidan men det syns ju inte.
 Provade med ett flashigt halsband som var på gränsen för stort. Och jag fick knyta ihop det på baksidan för att det inte skulle hänga för långt ner. Tanken var att halsbandet skulle kunna hängas på sidflikarna men det fick bli ett par hack lite högre upp.
 Gjorde ytterligare en vända ner i källaren och hämtade ett annat halsband. Och dom där mirakeldropparna som hänget består av blev alldeles självlysande när jag fotade med blixt. Den första bilden i detta inlägg är fotad utan blixt så det blev faktiskt bättre.
 Och på tal om chiliodlingen så skördade jag dessa fyra häromdagen. Jag har hållit koll på dom och inte tänkt knipsa dom förrän jag behövde dom i matlagningen. Eller om dom börjar bli röda, eftersom jag vill ha gröna. Så jag har kikat på dom varje dag då jag vattnat, för att se om nån börjar skifta färg. Men nån dag glömde jag vattna och då passade en på att bli knallröd all over, bara så där på en gång! Så fräckt! Då tog jag saxen och knipsade alla fyra innan nån fler skulle ta sig friheter. Dom håller sig ändå bra flera veckor i kylskåpet. Nu har jag tre till på gång sen tror jag det är slut.

 På tal om fräckhet, så blev jag riktigt förbannad i söndags då jag upptäckte att nån &%(¤!# idiot kastat ägg på två av mina fönster!!! Så jag fick ut med vattenslangen och spola av fönstren. Allt gick inte bort för det hade ju torkat fast, men åtminstone det mesta. Jävla ligister! Jag kanske måste skicka ut laserkatten Ziggy att vakta huset på nätterna ...
Vem? Jag? Då kanske dom kastar ägg på mej, och min päls är faktiskt väldigt blank och fin redan - utan ägginpackning.
Men jag vaktar gärna loppisen, det är väl nog så viktigt ...

3 kommentarer:

myrica sa...

Så snygg display du har fixat, så fiffigt.
Jag gillar Killen Ziggy han är i min smak.
Ha det gott
kram

Miris Skaparlusta sa...

Tack, Myrica! Ja, Ziggy är en mysig kille.

Susanne Johansson sa...

Ett bra stativ till smycken i din affär. En bra ide att ta med sig i mina framtidsplaner då jag eventullt kommer att stå o sälja på marknad. Kanske jag gör några smycken vem vet. Ideer födds det hela tiden i mitt huvud.

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...