31 okt. 2014

Bloggutmaning 365 vecka 44

Via Handarbete och Pyssel hittade jag Bloggutmaning 365. Lite sent påkommet då bara två månader återstår av året, men bättre sent än aldrig. Det var ju meningen att man skulle svara på frågorna via Liies egna dagliga svar på frågorna, men då hon själv hoppade av så är det upp till den som vill att själv fortsätta utmaningen.
Jag tänkte att man kan väl nöja sej med att svara på frågorna en gång i veckan. Via vecka.nu så har jag kommit fram till att det nu är vecka 44. Och veckans frågor råkade handla om Hobbys och i måndags var det visst dag 300. (hela årslistan med frågor finns på länken ovan)

VECKA 44 - HOBBYS

300. Vad har du för hobby?
301. Brukar du träffa andra människor med samma hobby och prata om / utföra hobbyn tillsammans?
302. Hur mycket pengar och tid lägger du ner på din hobby varje månad i snitt?
303. Om du kunde, skulle du vilja leva på din hobby?
304. Länka något som du behöver till din hobby just nu
305. Hiss & Diss - Din hobby
306. 5 hobbys du haft genom åren

Mina svar:
300. Tja, den här bloggen handlar väl i stort sett om mina hobbys, alltså främst pyssel av diverse slag och så själva bloggandet då. Sen har jag en del andra hobbys som innebär ännu mer sitta framför datorn, som t.ex research av allehanda slag.
301. Jag önskar att jag kunde göra det, men de enda andra pysslare jag känner träffar jag bara via datorn ...
302. Nu kostar det inte mycket för jag har redan ett stort lager att ta av, så kanske en hundring per månad. Tid varierar från noll minuter till flera timmar per dag. Tyvärr blir det allt fler dagar då jag gör ingenting, vare sig hobbyrelaterat eller annat.
303. Jovissst. När jag var ung och hade mer ork och ambition, så kunde jag drömma om det. Men nu inser jag att det skulle innebära så mycket arbete så jag blir utbränd vid blotta tanken.
304. Hmm. Det är inget jag direkt behöver just nu, men när jag behöver nåt så brukar jag kolla på ebay
305. Hiss - ja, man behöver ju aldrig vara sysslolös som pansjis om man har en eller två (eller femton) hobbys. Diss - hushållsarbete och annat mindre kul men nödvändigt, kommer ofta långt ner på att göra-listan för jag gör alltid det som känns roligt först. Min son hade redan som barn principen att göra det tråkiga (läxor) före det roliga (läsa serietidning), och det har han absolut inte fått från mej.
306. Okej bara fem: Rita, skriva, sy, göra dockor, htmlkodning.

Så om du som läser detta vill svara på utmaningen så kan du göra det i din egen blogg och länka dit i en kommentar här. Eller skriva dina svar direkt i kommentaren. Jag hade tänkt prova med inlinkz, men det kändes för jobbigt bara att registrera sig så jag gav upp redan där. Kanske till nästa vecka ...

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...