29 okt. 2014

Ett ufo har landat!

Lopplisas Ufo Cyberjunta är inne på andra månaden. Jag hann ju bara påbörja mitt ufo-projekt inför redovisningen 15 oktober, men nu har jag lyckats slutföra detta projekt! Kanske hinner jag leta rätt på något mer också innan 15 november.
 Det var ju ett par påbörjade virkade tofflor jag grävde upp ur glömskans gömmor. Ett hopplöst omöjligt garn hade fått detta projekt att tvärstanna en gång. Garnet är fortfarande rena mardrömmen att virka med men jag har med hjälp av lämpliga svordomar och en god portion envishet ändå till slut fått ihop tofflorna. Heja mej!
 Och dom blev faktiskt riktigt trevliga!
 Dessutom varma och sköna, för jag har fodrat dom med fleecetyg.
Och för att jag inte ska kana nerför trappan med dom (och bryta fler ben) så har dom fått halkfria sulor av fuskskinn.

Jag hade en länk till en beskrivning i förra inlägget, men den var inte så lättbegriplig tyckte jag. Egentligen behöver man ingen detaljerad beskrivning, det är ju bara tre sexkantiga mormorsrutor och en rektangulär sula. Här är en bild som visar hur delarna ser ut och hur mormorsrutorna monteras ihop.
Från goodideasforyou.com

6 kommentarer:

lopplisa sa...

Förbannade du garnet på klingon? :) De ser både sköna och varma ut, tofflorna! Nä, några benbrott vill vi inte se, vare sej jag eller dina ludna vänner. Vad använde du förresten för strl på virknålen?

Miris Skaparlusta sa...

Nej, jag svor på mitt modersmål mirianska (skriftspråket ser ut så här: )&#¤!"##¤%&^=¤&&!!). Jag använde strl 4mm, men man får ju anpassa till garnet och vid behov virka fler varv på hexagonerna så dom blir lagom stora.

x-handarbete-pyssel sa...

Så snygga de är!!
Och bra beskrivning.
Jag blir riktigt sugen på att virka mig ett par!
Men nu var det ju ufon jag behövde bearbeta...

Susanne Johansson sa...

Vilken bra ide! Jag har börjat med liknande tofflor. Men jag hade bara ett nystan av det ena garnet o jag ser att det kommer inte att räcka. Halk sula är ju perfekt! Det får nog bli en lite snod härmning på din designe.

Borgmästaren sa...

Gud vilka avancerade tofflor! Rena mästerverket. Värda att vänta på!

myrica sa...

Vilka goda inne skor, och så snygga dom blev.
Ha en trevlig helg
kram

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...