23 maj 2014

28 grader varmt!!!!!!!

Jag är darrig i benen och surrig i huvet (känns som en bikupa under uppbyggnad därinne), Stella är stirrig och skriker som en sårad (fast just nu kollapsade hon här bredvid mej), Ziggy vet inte vart han ska ta vägen eller vad han vill (kanske gick han ut igen för han har då försvunnit). Typisk sommardag på Storgatan 21 i Boliden.

När jag släppte ut Ziggy vid sjutiden i morse var det "bara" 18 grader. Klockan ett var det 28! Ohyggligt!
Lyckligtvis verkar det vara en kortvarig värme, på måndag räknar dom med bara 3 plusgrader! Då får man väl ta fram vinterkläderna igen. Ingen ordning alls på klimatet.

I alla fall tog jag min tillflykt till källaren en stund på eftermiddan. Där var det ju svalt, men när jag gick upp igen var det som att kliva in i en bakugn (men det bli absolut inget bakande idag).
 Det blev två par somriga örhängen av akrylbikoner. Dom är gjorda på samma sätt fast ena paret är dubbelt så långt.
Hängena är gjorda med samma teknik som det här armbandet. Men med kortare pinnar så pärlorna sitter tätare.


2 kommentarer:

myrica sa...

Vilka fina örhängen riktig sommar är dom.
Ja du det är rätt varmt men härligt oxå, man kan sitta ute och pösa, ha en härlig helg
kram

lopplisa sa...

Vilka väderväxlingar!! Det gäller att ha en rymlig garderob på Storgatan 21! Vilken tur att du har en sval källare i alla fall, som kan generera fina örhängen i riktigt härliga somriga färger!! Ha en fin vecka!

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...