11 juni 2011

Rasselarmband

Värmeböljan fortsätter = noll ork, noll lust. Fast jag har lite pyssel gjort tidigare som jag inte visat än. T. ex. detta rasselarmband.
 Det är metallpärlorna som rasslar rätt bra när dom drabbar samman. De är av tunn metall och väldigt lätta. För att få lite färg - och för att det är för stora hål i metallpärlorna för att man ska kunna sätta dom direkt på pinnar - så blev det lite akrylbiconer i olika färger. Jag gjorde armbandet av flätad fuskläderrem med spiralavslut och togglelåset som ser ut som ett hänglås.
Akrylbiconerna kommer i ett inlägg snart tillsammans med lite andra nya akrylpärlor. Det är 30 grader varmt här i rummet där jag har stationära datorn och jag kör en fläkt som blåser på både mej och datorn, men jag vågar inte ha igång datorn nån längre stund av rädsla för att den ska få värmeslag och kolavippen ...

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...