Mera glada plastknappar

Jag tycker dom är så härliga dessa plastknappar - dom är så sköna att ta i och så är det ju färgerna ...


De här är hela 23mm stora - nästan som en enkrona - och finns i färgerna röd, gul, orange, rosa, ljusblå, lila, cerise och äppelgrön. De kostar 2 kr/st.
Blomknappar, 14mm stora, kostar 1,50/st. De finns i fem färger som på bilden - röd, rosa, ljusblå, grön och lila.
Jag kunde inte låta bli att göra något av de stora knapparna och jag kombinerade då dessa med mindre knappar som är 10mm och finns i ett flertal färger. Det blev ett makraméarmband med turkosfärgad vaxad bomullstråd. Som knäppknapp använde jag en av de blomformade. Jag är fortfarande amatör på det här med makramé, och vet inte hur man gör en ordentlig ögla - jag får ta och klura ut det. Jag tar gärna emot instruktioner från nån som vet!

Read Comments

2 kommentarer:

farmor ankus sa...

Hejsan
vilka fina kedjor du har och dessa underbara bilder kan bli fina att färglägga.
Hoppas du får en trevlig Pingst Helg
kram

Miris Skaparlusta sa...

Hej! Tack för din kommentar. Ja, nu har man överlevt tre dagars värmebölja och idag var det nästan läge för vinterkläder igen! Om det nu får bli "lagom" väder framöver så skulle det vara trevligt. Ha det bra!