Etikas armband och ett nytt av Gunilla

Efter allt elände i förra inlägget ska jag nu visa några fina armband. Etika (jag har inte stavat fel) satt här i lördags och ville lära sig lite olika saker, så vi började med ett armband på memorywire. Hon valde bland de osorterde pärlorna som jag hade drällandes på bordet och fick ihop ett fantastiskt läckert armband!


Här ser du silverpärlor med nät (som jag inte hunnit visa, men likadana guldfärgade finns här) och på ömse sidor om den är det stjärnformade mellandelar. Sen är det vaxade glaspärlor 6mm och 4mm, frostade pärlor och små lite ojämna metalliska kuber (oljespillskimmer).
Sen på afton kom Gunilla (jag bjöd faktiskt på mat(!)) och hon har ju blivit tänd på att knåpa ihop armband. Ett av hennes tidigare finns här. Nu gjorde hon ett med magnetpärlor. Det är ju faktiskt väldigt enkelt också - man gör en komposition som upprepas hela vägen. Man kan ha olika pärlor mellan magnetpärlorna, bara det blir samma avstånd så att magnetpärlorna klickar ihop när man rullar strängen runt armen.
 Magnetpärlorna är bruna (de facetterade) och så är det kopparpläterade ovala pärlor (som jag missat att visa), plus samma små kuber som Etika använde och mellan dem små ljust kopparfärgade metallpärlor. Det blev ju riktigt läckert detta också!
Det är trätt på smyckewire, som jag för övrigt fått hem i ett flertal färger.

Read Comments

0 kommentarer: