Mest bara elände

Det var några dagar sen jag gjorde ett inlägg för jag har varit lite grinig på sistone. Första eländet började för ett par veckor sen (eller nåt sånt, dagarna bara far iväg) när det började töa på allvar - då började det nämligen rinna in vatten i trappen ner till butiken. Jättelajbans! Men med hjälp av min indiska vän Raj så hackade jag bort kollossala lager av is kring dörren och på garageinfarten och nu har det sluta komma in vatten (fast nu regnar det så risken finns att det sipprar in igen). Min granne Börje tipsade om var vattnet troligen sipprar ner vid väggen och att jag kan täppa till med kallasfalt (det är ju asfalterat ända mot väggen men det är väl inte alldeles tätt). Jag får be Börje köpa en hink asfalt åt mig när han ska till ÖB eller nån annanstans där det finns (jag har ju ingen bil så det är lite besvärligt med vissa saker).
Nästa elände började med att jag skickade en postorderförsändelse till en kund i Stockholm. Efter en vecka undrade hon försynt om jag skickat varorna än. WHAT!! Stor bestörtning! Vad sysslar posten med? Det var ju inte nån liten papperslapp utan ett vadderat kuvert tillräckligt stort och tungt för att kräva 36 kr i porto, så hur har dom lyckats slarva bort det? Jag har i alla fall gjort en anmälan och det är inte annat att göra än att vänta. Eftersom jag skickade det som brev (för det kostar ju med tilläggstjänster och det har ju aldrig varit nåt problem förut - förutom ett 50 kr-frimärke som föll av(!)). Nu läste jag på postens hemsida att man får ingen ersättning för att dom slarvar bort brev som man inte har köpt någon tilläggstjänst för - så kommer det inte till rätta är det närmare 500 kr åt fanders. Jättelajbans!
Och för några veckor sen lossnade en liten flisa ur en tand (helt utan anledning) och jag har skjutit upp besöket till tandläkarn bara för att jag verkligen inte vill åka till stan. I onsdags for en flisa ur en annan tand (helt utan anledning). Men då ringde jag i alla fall och stämde träff med tandläkarn, så jag ska dit i morgon. Är det ålderdomsförfall och kommer detta nu att bli ett återkommande elände tills jag är alldeles tandlös tro? Jättelajbans! Fast egentligen förvånar det mig inte att mina tänder krackelerar nu - jag har varit medveten om att jag gått ock bitit ihop hela vinter och faktiskt tänkt att jag riskerade att pulvrisera tänderna. Anledningen till denna tandagnisslan var ju den kalla vintern - jag har ett stort eluppvärmt hus, och varje gång jag tittade på termometern, så  #%*"gnizzel"*$ ... Elräkningen för februari kom över 7000 kr ...
Och sen är jag lite grinig för att några strassgrodor försvunnit. De var fem stycken och jag hittar dom ingenstans. Visst är det fullt möjligt (troligt) att jag lyckats förlägga dom, men jag fattar inte var i så fall. Jag har ju haft besök av klåfingriga personer tidigare, men dom är ju portförbjudna och oskyldiga i detta fall. Så här ser grodorna ut ...

Ser du någon med en sådan groda här i Boliden, så kan du ju fråga var den är köpt ... Har du varit in i butiken senaste två veckorna och faktiskt sett grodorna nånstans här, så tipsa mig, om du kommer ihåg var det var ...
(uppdatering 26/10 2011: grodorna är återfunna, det var jag som förlagt dom)

Så allt detta har som sagt gjort mig lite grinig och ohågad, men jag ska göra ett litet ryck ikväll och visa upp några armband gjorda av ett par gästpysslare och några jag gjort. Och så tänkte jag hinna få in lite påskpyssel innan påsken är förbi ...
Jaha, och så googlade jag nu för att hitta en clipartbild på en grinig kärring för att illustrera detta inlägg, och vad händer då? Jo, då larmar mitt antivirusprogram om en attack av något elakartat! Det tog ju hand om detta elände, men det var så pass lömskt att det krävdes en omstart av datorn för att radera allt (det hann nästla in sig i registret). Så nu är jag sur på google som inte har bättre koll på sina sökresultat ... Jag hittade i alla fall till slut en bild som visar hur jag emellanåt känner mig ...
Jag borde kanske gå och lägga mig, fast jag är ju för upprörd för att kunna somna ...

Read Comments

0 kommentarer: