9 juni 2010

Grönt är skönt och gult är ... fint!



Gula och gröna träpärlor, en "benpärla" och svart vaxad bomullstråd är ingredienserna i detta armband. Vad knyttekniken jag använde kan heta vet jag inte - jag improviserade - hela designen improviserades under arbetets gång. De här träpärlorna finns i två gula varianter och fyra gröna. Jag använde inte de minsta gröna eftersom hålen är lite för små - de gula i samma modell kunde jag använda genom att välja ut de med störst hål - de större gröna funkar bra. Som knapp att låsa med användes en stor träpärla i matchande färg.

De gula + de små gröna kostar 5 öre styck och de större gröna kostar 10 öre styck. "Knappen" kostar 1,50. "Benpärlan" kostar 2 kr och med 2 meter bomullstråd (= 4 kr) så blir kostnaden för detta armband ca 10 kr.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...