10 juni 2010

Tillbaka till bronsåldern ...


Jag var ju inne på stenåldern förut, men idag avancerade jag fram till bronsåldern. Och när inföll den då? Lite olika i olika delar av världen, men här i Norden var det från 1700 – 500 f.Kr. enligt Wikipedia. I Egypten och Grekland började den redan 3000 f.Kr.
På Storgatan 21 i Boliden började bronsåldern idag 10/6 2010, med skapandet av ett halsband. Jag har diverse bronsfärgade detaljer som jag tänkte att jag skulle göra något av, och började - som vanligt - improvisera. Resultatet ser du här ovanför. Det är ett ganska långt halsband med flera olika element - ringar av olika slag, åttor att foga ihop med, en kedja, några tvåradiga avlånga delar och så de krusidulliga runda delarna med lite färginslag. Den stora nertill är rund, det är bara för att den lutar lite där den hänger som den ser oval ut.

 Jag återkommer senare med mer info om dessa delar (det finns även ett par andra varianter), och ringarna.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...