12 juni 2010

Halsbandsklocka

Eftersom batteriet i mitt armbandsur är slut, så bestämde jag mig för att göra en klocka och då blev det ett halsband. Smyckeuren har fästen upptill och nertill för att fästas på t.ex. en smyckewire. Det går också bra att sätta bindringar i fästena, vilket var vad jag gjorde här. I ringen upptill satte jag ett klolås så att klockan enkelt kan flyttas om man vill kunna variera själva halsbandet, t.ex. använda en kedja eller en läderrem (en bra idé även för andra hängen). Jag satte den här klockan på ett rosa fuskmockaband. I den nedre ringen satte jag en fjäril. Jag tyckte det behövdes något mer och det blev (som vanligt) en improvisation med en bit smyckewire och några rosa plaspärlor.
Nu har jag bara kvar tre smyckeur (+ detta, som kan monteras isär ifall någon vill ha just detta), nämligen dessa.

Jag har idag köpt fler, men det tar 2-3 veckor innan de finns i butiken. Ett smyckeur kostar 40 kr.
Lite inspiration för smyckeur hittar du här och här.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...