Matchande armband och örhängen

Eftersom jag ändå tillåtit mej att göra smycken häromdan, så gjorde jag det igår också ...
Det låg en påse med metallicfärgade congopärlor på bordet och dom är ganska frestande. De har ju stora hål och från början tänkte jag att de kunde användas tillsammans med det tjocka silkessnöret, men det blev andra pärlor till det (ett par makraméarmband). I stället blev det memorywire och då behövdes det dessutom några mellandelar, och det blev silverfärgade snöflingedaisies - tre mellan varje pärla.
Örhängena är gjorda på allt-i-ett-creoler. För att man inte av misstag ska tappa ut några mellandelar och pärlor innan man fått örhängena på plats, så satte jag på en liten klämpärla på slutet (den syns på det vänstra örhänget).
Vanligen brukar jag göra tre varv av memorywire men det fick räcka med två till det här - det hade blivit för mycket med tre varv, och så blev det ganska tungt med alla dessa mellandelar ...


Nu ska jag kolla om det slutat regna så jag kan gå och handla idag ...

Read Comments

5 kommentarer:

Susan sa...

Wow!!!! Vilka fina armband du har trollat fram! Mycket effektfulla.

Miris Skaparlusta sa...

Tack Susan! Jag spelar förstås inte i din division - du skapar ju konstverk av dina små pärlor, och jag skulle inte ens drömma om att försöka kvala in i den ligan ...

Susan sa...

Men det du spelar i din division är inte mindre vackert för det. Du spelar med större pärlor och jag med mindre. Som du säger, två olika division.

Miris Skaparlusta sa...

Tack igen Susan! Och det vore ju lite trist om alla skulle göra samma sak och ha samma stil - mångfald och personlig stil är ju både uppiggande och inspirerande!

Susan sa...

Precis så!!!!