Mera frågor och svar

Jag blev ju tidigare utmanad att svara på 11 frågor. Och så la jag ut 11 nya frågor. En som svarade på dom var Elisabet (Æ DESIGN). Hon i sin tur la upp 11 nya frågor för vem som vill att besvara. Här är dom och mina svar.


  • Vem inspireras du av? - Jag inspireras av alla som vågar vara sig själva och göra det dom verkligen vill även om andra tycker det är galet.
  • Vad inspireras du av? - Nästan allt - det är mitt problem för det blir alldeles fullt i huvudet av inspiration och det blir liksom en mental förstoppning så ingenting kommer ut - jag blir bara paralyserad av alla idéer. Måste lära mej gallra.
  • Vilket material är din favorit (Spelar ingen roll om det är till pyssel, kläder eller bilklädsel t,ex) - Det får nog bli papper, för det är så mångsidigt användbart.
  • Vilket djur skulle du vilja vara? - En katt (med en snäll matte eller husse) - när jag ser mina katter ligga och snarka blir jag så avundsjuk på deras totala ansvarsfrihet.
  • Vilken är din favoritförfattare? - Jag har nog ingen favorit. Jag har läst så många böcker av så många författare, men jag har på senare år börjat läsa deckare och därmed också mer av svenska författare och jag gillar Åsa Larssons sätt att gestalta både människor och miljö.
  • Vilken färg tycker du representerar dig? - Lila.
  • Länka till en blogg du gillar - I min blogglista har jag ju bara länkar till andra pysselbloggar, men det finns en blogg med ett helt annat tema som jag brukar läsa. Det är Malix.se. Carina Ikonen Nilsson heter hon egentligen och är författare till boken "Jag föredrar att kalla mig impulsiv". Boken och bloggen handlar om hur det är att leva med ADHD. Jag har läst boken också och den kan jag rekommendera till alla med en hjärna som snurrar för fort - det är en härlig känsla av igenkännande. 
  • Vilken möbel gillar du bäst i ditt hem? - Jag gillar mina röda soffor, även om jag inte använder dom så ofta - den större gjorde ju i alla fall tjänst som säng under mina veckor med gips. Sen har jag den där gungstolen som är så formskön. Den hittade jag på Myrorna just när jag skulle flytta och köpte den på studs för den skulle passa i mitt ryska hörn i vardagsrummet.
  • Var skulle du vilja resa om du hade fritt val och fick resan gratis? - Tibet eller Nepal, tror jag. 
  • Har du någon dold talang? - Jag kan sjunga - det vet ingen mer än mina katter. Tyvärr kan jag inga sångtexter så det blir en väldigt mager repertoar (borde faktiskt skaffa mej lite texter och öva), jag improviserar med egen text och melodi när jag behöver utbrista i sång (t.ex. för att överrösta gnälliga katter). 
  • Vilken känd person skulle du vilja bli nära vän med? - Mycket svår fråga! Men nu kom jag på det! Arga snickaren! Han verkar vara en god människa - även om han blir förbannad och man blir utkälld så är det ju för att han bryr sig, och till slut får man ju huset fixat!

En helt annan fråga som nu fått ett svar, är den om den mystiska påsen. Det var ju förra fredagen som påsen dök upp, och på söndagen kom en tjej och ringde på dörren och sa att det var hon som lämnat påsen. Hon erkände att hon stulit pärlorna men fått dåligt samvete, och sa "Förlåt". Jag förlät henne och sa att det var väldigt bra och starkt gjort av henne att erkänna. Nästa gång jag träffar henne kanske jag får möjlighet att fråga varför hon tog pärlorna. Hon är en härlig och öppen tjej och hon har tidigare berättat saker som kanske kan vara en del i det hela, så jag tror nog hon skulle tycka det var okej att prata om det.

Read Comments

0 kommentarer: