5 nov. 2011

Halsband i guld och rött

Nu har jag fått guldfärgade sådana där glittriga tvåradiga mellandelar med en strassten. De silverfärgade har jag ju haft tidigare och har också fått hem mer av dom. Jag gjorde ju ett sånt här halsbandshänge av de silverfärgade (och med matchande örhängen och ring), så nu gjorde jag ett i guld också.

De här är som de silverfärgade ca 14mm i diameter och de kostar 4 kr/st
Jag gjorde ett armband också med vinröda risformade jadepärlor.
Halsband av stora röda pärlor med lite guldrippel och guldfärgade stardustpärlor.
Jag satte en snöflingedaisy på ömse sidor om de röda pärlorna med en öglepinne som håller ihop. Guldpärlorna satte jag också på öglepinnar. Sen länkade jag ihop delarna med stora guldfärgade bindringar. Och så satte jag på en guldkedja med ett klolås.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...