Smyckeset med "bling"

Nu när jag fick hem mer av dessa tjusiga mellandelar, så tänkte jag att jag skulle göra något annat är armband som annars kanske är vad dom i första hand används till eftersom dom är tvåradiga (se länken ovan).
 Nu gjorde jag ett halsbandshänge, örhängen och en ring.
 Jag satte stora bindringar genom hålen på baksidan och länkade ihop tre delar till ett hänge. I översta ringen satte jag en splitring som jag trädde en halskedja genom.
 Jag hade tänkt göra örhängena med bindringar som på hänget, men då tippade dom över lite och hängde inte upprätt. Men eftersom det finns några öppningar i kanten på mellandelarna så utnyttjade jag dessa för att fästa en liten stump kedja istället så blev det bättre.
Ringen gjorde jag av fyra varv ring-memorywire. Det är bara att trä på genom först ena paret hål, snurra runt och trä genom det andra paret och så snurrade jag in ändarna också så det blir som en tvåradig ring. Jag gjorde en liknande ring tidigare med en annan tvåradig mellandel, fast då körde jag inte in ändarna så den blev liksom fyrradig - den finns på memorywireinlägget.

Read Comments

0 kommentarer: