30 okt. 2011

Beställda mössor

När vi hade utställningen i våras sålde jag de två överblivna blå mössorna (jag fick ju virka tre innan det blev någon som passade min syster). Då fick jag också en beställning på två mössor som skulle vara i rosa och lila, att bli klara till denna vinter (tänkt som julklapp antar jag), så nu har jag fått dom klara. Det krävdes en del riva upp och göra om innan jag fick lagom storlek på dom också - förhoppningsvis lagom storlek får jag väl säga - det är till två barn och två storlekar. Jag tänker inte göra några fler sådana här på beställning kan jag i alla fall meddela - alldeles för mycket jobb och frustrationer.

Dom är fodrade med rosa bomullstrikå och så är dom förstås dekorerade med metallicblommorna utefter framkanten. Däremot gjorde jag enklare tofsar på dessa för den där flätade tofsen som jag gjorde på min egen mössa (och dom blå) är alldeles för tidsödande. Min egen mössa är också den enda med hängande pärlor på tofsen. Hoppas dom här duger i alla fall.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...