Nytt på blogglistan

Eftersom jag själv varit så oinspirerad/oinspirerande på sistone, så tänkte jag kompensera detta med lite länkar till inspiration på annat håll. Kanske har jag tipsat om en och annan tidigare, i alla fall lägger jag in dom i min blogglista så du kan hitta dom där sen. Hoppas det är ok för alla vars bloggar jag länkar till att jag infogar (länkar till) bilder från era bloggar.

En mycket kreativ dam är Susanne. På hennes blogg hittar man allt möjligt pyssel, från kakbak till målade glasflaskor ....
Amigurumiwoman virkar - men inte bara amigurumi - den virkade pallen är ju verkligen originell!
Våga skapa! låter som en bra uppmaning och bloggen med detta namn innehåller inspiration för flera olika tekniker - t.ex sticka, virka, scrapbooking och mixed media. Den här tavlan tyckte jag var riktigt rolig!

Susan More gör fantastiska smycken av pärlor - såna som jag varken har kreativitet, tålamod eller synförmåga till - som detta set ...

Skapligt enkelt kanske passar om Susans smycken är för avancerade. En lövräv fixar även den som är måttligt pysslig ... om man bara har tillgång till lite löv, så skynda att plocka ihop innan snön kommer ... Ögon finns att köpa hos mej.
Lotta Wåtz gör härligt färgglada smycken av polymerlera. På hennes hemsida Makaio smycken kan du frossa i inspirerande bilder ifall du vill försöka göra något liknande själv av fimo/cernitlera.  
Vill du köpa hennes smycken kan du också kolla hennes facebooksida eller på SIGNERAT.se.

SIGNERAT.se finns det också en massa annat ...

Mönsterarkivet har länkar till massor av främst textilt skapande - virkat, stickat, sytt - men också en del annat. Det var länge sedan jag sydde lapptäcken, men det här söta täcket från KCQuilts blog väcker ju skaparlustan ...
Fortsätt själv och utforska och klicka dig vidare via blogglistor och länkar som finns på de flesta bloggar i min lista. Har du själv, eller känner till någon inspirerande blogg/sida så tar jag gärna emot tips.

Read Comments

1 kommentarer:

haggalen sa...

Tack! Vilken bra reklam jag fick. En jättebra idé tycker jag.
Susanne