4 maj 2011

Tre rader med olika pärlor

Det här var ju både roligt och enkelt att göra - och faktist blev det ju rätt snyggt också (om jag får säga det själv) ...
Det började med att det låg ett sånt där 3-till-1-hänge (några andra modeller finns också) på bordet (jag har nästan städat klart nu), och jag tänkte "hmmmm, det där skulle man kunna sätta tre rader med pärlor på... (och naturligtvis med en likadan i andra änden)". Pärlorna låg också på bordet och väntade på att städas undan, så det var ju bara att sätta igång. 
Översta raden är de läckert skimrande oregelbundna kuberna som skimrar i blålilagrönt. Rad två består av rökfärgade bikoner med AB-lyster, och små daisies (just dessa har jag inte visat tidigare). Och tredje raden består av samma kuber som i den första plus röda kuber med en guldpläterad sida (dem har jag visst inte visat heller, men några i samma stil fast svarta finns här och jag tror jag har gröna också). Pärlorna är trädda på smyckewire som avslutats med knutgömmor och fästs med bindringar. Kedjan är en av silverkedjorna och har ett klolås.
 Ännu en variant av 3-till-1 finns här.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...