Läckra träknappar

Jätteläckra träknappar i olika färger. Knapparna är skålformade, 15mm i diameter och de kostar 2,50/st. Färgerna är de du ser på bilden - grön, petrol, gul orange, cerise och röda i lite skiftande nyanser, några lite ljusare. Jag har mest av de mörkröda, övriga färger i varierande antal. Piffa upp en tråkig enfärgad kofta med dessa knappar i olika färger.
Eftersom jag samma dag som jag fick knapparna, också fick guldfärgade bygelfästen och de passade på knapparna, så blev det att jag prövade att kombinerade dessa - för knappar kan ju också användas till smycken. Och fästena passade riktigt bra på knapparna. För att göra halsbandet kompletterade jag med mörkröda träpärlor och guldkulor. Eftersom träpärlorna har litet hål så fick jag använda smyckewire att trä upp det hela på. Jag avslutade wiren med knutgömmor och så kopplade jag ihop den med ett par bitar tjock vaxad bomullstråd med remfästen i ändarna.
Fler knappar hittar du under etiketten Knappar. Där finns också smyckeidéer för just knappar.

Bygelfästet är 17mm på höjden och "gapet" 7mm. Det kostar 2 kr/st.

Read Comments

0 kommentarer: