Några nya kedjor

Ursnygg silverfärgad kedja (nr 27) med stora (10x7mm) dubbla länkar som är mönstrade på ena sidan. 7 kr/dm.
Komplettera med ett par bindringar och ett klolås så har du ett snyggt armband.
Snygg svart och bronsfärgad kedja. Länkarna är 4.8x3mm stora. Pris 4 kr/dm.
Bronskedja. Länkarna är 8x4,5mm stora. 5 kr/dm.
Några gamla och nya bronshängen, och kinesiska mynt, som passar till denna kedja.
Guldfärgad kedja med dubbla länkar 7x8mm stora. 5 kr/dm.
Jag gjorde ett lite annorlunda armband med denna guldkedja med hjälp av en bit lila silkesnöre. Först spände jag fast de två bitarna kedja på ett underlag, så dom skulle ligga plant medan jag knöt snöret.
Jag drog snöret genom länkarna ungefär som man remmar en sko.

Som avslutning satte jag remfästen på snörena för att hålla ihop dom i ändarna, och så satte jag på ett klolås.

Read Comments

0 kommentarer: