Havssediment jaspis- hängen

 Dom här är så läckra! Stenen heter sea sediment jasper på engelska och det översätter jag då till halssediment jaspis. Härligt turkosblå med mönstring i brunt och beige - varje är unik. De har horisontellt hål i övre änden.
Uppdatering 15/11-11: Dessa är nu sålda. Ska se om jag kan få tag i fler.



Alla är ca 7mm breda upptill och en aning bredare nedtill. De är lite rundade på framsidan och platta på baksidan. Tjockleken glömde jag mäta men ca 5mm. Jag har numrerat dom så om du vill beställa online så är det bara att uppge numret - jag har förstås bara en av varje, så det gäller att passa på om det är någon som du verkligen vill ha.

Read Comments

2 kommentarer:

farmor ankus sa...

Vilka underbara hängen.
Hoppas helgen blir trevlig för dig.
Kram

Miris Skaparlusta sa...

Tack, och detsamma till dej! Hängena är dessutom redan bokade allihop, så jag får väl strax göra en uppdatering och säga att dom är sålda. Måste skaffa hem fler om de går att få tag på ...