Mulliga tofflor

 Nu har jag virkat ett par färgglada och mysiga tofflor. Fritt improviserade som vanligt. Jag virkade med dubbelt garn, så dom blev tjocka och det gick fort. Det enda komplicerade var alla färgbyten. Dom blev lite breda, men inte så att dom glappar för den skull (jag har små och barnsliga fötter så mina skor och tofflor ser ofta mer breda än långa ut), och det är ju bra att ha lite svängrum så man kan vifta på tårna (vilket jag gör hela tiden när jag blir rastlös, vilket jag oftast också är mest hela tiden).
För att göra tofflorna riktigt varma så fodrade jag dom med tjock lila fleece. Och för att slippa samla alltför mycket katthår under fötterna (fast det kanske blev extra varmt då) och för att slippa halka, så sydde jag fuskskinn under sulorna.

Read Comments

0 kommentarer: