17 feb. 2011

Broderi-inspiration

Jag hittade en sajt med jättebra broderistygnguide - inaminuteago.com. Massor av olika stygn visas steg för steg. Och lite inspiration för hur man kan använda stygnen - crazybroderier!
Jag måste börja brodera!
Mer stygninstruktioner finns på Hand Embroidery Network. Och lite inspiration som det här hjärtat.
Är det för färgstarkt för dej, så kanske ett helvitt broderi passar bättre.
Som det här från JMD Designs.
Mer broderiinspiration
Den här bilden kommer från Feeling Stitchy's blog Och den svenska broderibloggen har massor att inspireras av. Varför inte piffa upp ett par vantar?

1 kommentar:

Susanne Johansson sa...

var inne o kikade på broderibloggen som gav mig en massa inspiration. jag är just nu inne i en broderi och sy period.

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...