26 juli 2010

Systrarna Bohmans läckra smycken

Jag upptäckte att jag inte gjort ett enda inlägg på en vecka nu! Vart tog den veckan vägen? De är nog de senaste dagarnas gråväder och de eviga sömnproblemen har sugit musten ur mig, gissar jag. Och inte orkar jag något idag heller, men lite internetsurfande blir det ju alltid, och då råkade jag ramla in på systrarna Bohmans webbsajt. Där finns det skaparlusta minsann! Så himla läckra smycken, mestadels halsband, att bli inspirerad av! Kolla deras smyckegalleri där bl.a. ovanstående halsband finns! Man kan köpa deras smycken, men mycket av det material de använder är sådant som jag har i butiken, så blir du sugen på att göra något, inspirerat av deras idéer, så kom in och botanisera i mina lådor (eller beställ).
Det här superläckra halsbandet är ju faktiskt en sorts variant av armbandet med metallrektanglar och pärlor som jag har färdiga kit av med olika pärlmixar - komplettera med lite smyckewire till ett halsband (och kanske lite fler pärlor).
Och nu piggnade jag faktiskt till, bara av att göra det här inlägget - jag kanske går ner och gör färdigt halsbandet som jag började med häromdan ...

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...