Nytt på skrivarbloggen

Om du missat min andra blogg så heter den Miriyamas Skrivarblogg.

Jag har ju lagt upp hela min första bok där - kapitel för kapitel - i hopp om lite feedback. Och nu har jag börjat publicera en novellsamling under pseudonymen Pixel Omega. Som läsare vill man kanske veta vilken typ av böcker/texter en viss författare skriver och har man då två helt olika stilar så är det väl bäst att också ha två olika författarnamn.

Och när jag inte skriver seriösa romaner, så kan det bli samhällssatir som omväxling. Som den här serien som heter ”Hur ska det sluta?” Samhällssatir och nutidsproblematik i istidsmiljö. Äktenskapsbekymmer och framtidsfunderingar. Grottfolk och mammutar i bitter fejd. Tolv sammanlänkade noveller – en för varje månad år 27.394 f.Kr. Kallaste året i mannaminne...

Efter att ha skrivit några avsnitt till serien, så blev jag tom på nya idéer och det har varit stiltje på skrivarfronten. Men med lite tvång (man kan inte alltid bara vänta på inspirationen) så har det lossnat så smått. Bortsett från eventuella efterjusteringar så har jag nu klart alla månader utom juli och december. Eftersom det nu är juli månad så borde jag väl kunna hitta inspiration till den novellen tycker jag, så jag ska försöka få ihop den å det snaraste. Har du några typiska juli-fenomen som du tycker jag kan ta upp, så tar jag tacksamt emot alla förslag. Och naturligtvis lite feedback i allmänhet.

Read Comments

0 kommentarer: