Buckliga ringar - en verkligt häftig kedja!


Ja, det här är en färdig kedja! Buckliga ringar hopfogade med lödda bindringar. Den är ju lite lyxig och jag skaffade bara hem en meter för att se hur den såg ut - och den är så läcker så jag får nog ta hem mer. Det är klart man kan göra ett halsband helt och hållet med denna kedja, men jag tror det räcker med ett par decimeter och så kompletterar man med någon mer "normal" kedja och eventuellt andra metalldelar eller kanske pärlor. Superenklet är det i alla fall att göra ett armband och ett par örhängen. Mitt armband består av sju kedjedelar och det räckte till mig (jag har ganska smala handleder), har man lite kraftigare handleder kan det behövas åtta delar. För att göra armbandets längd mer flexibel kan man komplettera med en förlängningskedja (bra om det ska bli en present till någon som man inte kommit åt att mäta handleden på). Matchande örhängen med valfritt antal kedjedelar behöver bara ett par bindringar för att hängas på örkrokarna.
Istället för decimeterpris på den här kedjan betalar man per bucklig ring, vilket innebär att det går bra att köpa enstaka ringar. Den mindre ringen är ca 16mm och kostar 1,50/st och den större ca 21mm kostar 2 kr/st.


Read Comments

0 kommentarer: