15 juli 2010

Halsband på tjock vaxad tråd

 



Egentligen hade jag tänkt göra något helt annorlunda, något med olika metalldelar, bl. a. de som jag använde till örhängena som jag gjorde först. Men jag tänkte kombinera med några stora pärlor och när jag letade efter några sådan så hittade jag de jättestora avlånga glaspärlorna (jag har några i olika färger, några kortare och några som den jag använde här). De har så stort hål så jag kunde trä en dubbelvikt rem av 2mm tjock vaxad bomull igenom. Jag gjorde en knut mitt på remmen och valde ett par gröna ormlänkspärlor som ju också har stora hål och bärför kunde kombineras med den stora pärlan. Sen hade jag ingen aning om vad jag skulle göra, så jag knöt några knutar på remmen och så kom jag på att jag kunde sätta dit några hängen som vilade på knutarna. Jag ville fortsätta på temat gröna glaspärlor, så jag gjorde hängen av dessa halvtransparenta med grön kärna och lite guld, och använde då guldfärgade hattpinnar. Så återstod låset. Jag upptäckte att jag har inga guldfärgade ändhylsor som är tillräckligt stora för en så tjock rem, så jag vek remmen dubbel och trädde på en bindring innan jag virade ihop med lite color craft tråd. Det maffiga guldfärgade toggle-låset fästes med bindringen.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...