28 juni 2010

Nagelkonst eller annat pyssel

 
De här fimostängerna är tänkta som nageldekorationer. Lägg på färgat lack om du vill ha det som grund. Skär tunna skivor av mönstret. Lacka med transparent lack och lägg på skivorna (och eventuellt glitter). Och så ett lager transparent lack ovanpå.
En sån här stång är 5 cm lång och 5mm tjock och kostar 5 kr. Lyckas du skära skivorna ½ mm tunna så blir det alltså 100 skivor - en riktigt vass kniv (eller rakblad) behövs.
Och man kan säkert använda dem till att dekorera annat också, kanske för scrapbooking?

Du kan göra egna stänger av fimo eller cernitlera som du kan använda för att t.ex. göra mönstrade pärlor. Hur du gör en enkel blomma-stång får du tips om här.

4 kommentarer:

Anonym sa...

vart köpte du dom?

Miris Skaparlusta sa...

Jag köpte dessa på eBay. Jag har kvar några ifall du vill köpa (de går ju bra att skicka med posten) och 5 kr är det pris jag tar per stång (+ porto). Du hittar min mejladress på informationssidan uppe till höger.

Hanna sa...

jag kan gärna köpa en stång

Miris Skaparlusta sa...

Hej Hanna! Om du skickar ett mejl så kan jag skicka en bild på vilka jag har kvar, ifall du vill beställa.
Du hittar min mejladress på informationssidan uppe till höger.

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...