6 dec. 2010

Ny butik i Boliden

Det är så roligt att det kommer nya människor med nya idéer till Boliden. Den engelske naturfotografen med planer på en fotoskola och ett galleri i f.d. auktionstemplet t.ex. Och idag fick jag veta att en ny butik öppnat här uppe på backkrönet på Storgatan (Frisörhörnans förra lokal) med bland annat klockor (Ur & Penn-sortiment), smycken, barnkläder och lite annat, och så kan man byta batteri i klockan. Bra priser verkar det som - billigare än i stan - så jag hoppas folk hittar dit. Jag glömde kolla vad butiken heter, men den är inte svår att hitta. Här en (primitiv och inte alldeles exakt) karta som visar vad som finns vid och intill Storgatan.
Det vore roligt om folk i stan kom till insikt om att Boliden faktiskt inte är världens ände, det är inte ens särskilt långt - med bil tar det inte just mer än 20 minuter! Så varför inte göra en utflykt västerut och upptäcka lite nytt? Det finns dessutom tre matställen - förutom Café 33 så finns det en thai-restaurang och en pizzeria/grill - ifall du blir hungrig. Och en alldeles tillräckligt stor och välförsedd ICA Supermarket och så ICA Extra med allt möjligt.

Man kan faktiskt bo här utan att behöva åka till stan alls!
(Utom möjligen nån gång om man behöver kläder eller skor.)
Vi har bibliotek, bio ibland, teater ibland, loppis ibland, hälsocentral (jag tror det finns tandläkare också), apotek, skola förstås, badhus med gym, busstation, Gula villan med diverse aktiviteter, kyrka, församlingshem, EFS, tre körer att gå med i, Röda Korset, olika föreningar och säkert en del som jag missat.
Och så finns det en massa trevliga människor från när och fjärran - från Eritrea, Tyskland, Mongoliet, Norge, Ryssland, England och en del andra länder och sådana exotiska ställen som Halland och Göteborg!


2 kommentarer:

Maja sa...

Ja, det är faktiskt riktigt bra här. Du glömde det viktigaste som vi har....pysselaffär!

Miris Skaparlusta sa...

Ha ha, bra kommentar - tack för den! Ja, vi har en pysselaffär i Boliden också!

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...