Moder Jord är bekymrad

Den här målningen tog ovanligt lång tid att få klar. Jag var väldigt tveksam till den hela tiden så det tog liksom emot. Men några prickar då och då så blev den ändå till slut klar. Sen har jag ägnat minst en vecka åt att försöka fota den - eftersom jag delvis använt metallicfärger så förändras färgerna beroende på betraktningsvinkel och ljus, så egentligen går det inte att få en alldeles riktig återgivning av målningen. Men här är några bilder i alla fall. Jag kallar den "Moder Jord är bekymrad".

 "Vad tusan håller ni på med? Jag har tillhandahållit en fantastisk planet, med alla förutsättningar för en behaglig tillvaro för alla levande varelser som bebor den -  men nu håller ni på att totalt fördärva planeten för alla. Skärp er!"




Tavlan är 40 x 50 cm.

Read Comments

3 kommentarer:

lopplisa sa...

Så fin! Vilket härligt kroppsspråk! Ja, vad fasen håller vi på med egentligen??? Man kan inte annat vara än bekymrad över Jorden :/

Borgmästaren sa...

Den var helt underbar! Påminner om aborginkonst (blev det rätt där? urbefolkningen i Australien alltså) med prickar. Förstår att du jobbat länge med den men det blev verkligen värt det.

Även mycket imponerad av vaxbatiken. Jättesnygg!

Miris Skaparlusta sa...

Tack Borgmästaren. Ja, jag är fascinerad av aboriginkonsten, fast dom använder inte lika många färger som jag (jag går lite över styr ibland).