Äntligen!

Så äntligen hände det - Ming - min sons flickvän - kom till Sverige och jag fick träffa henne! Vi hade båda varit lite nervösa inför detta, men så fort vi träffades kändes det som vi känt varann i flera år! Hon var så lättsam, så glad, rolig och intresserad av att lära sig saker. Hon hade bett mej att jag skulle lära henne måla - så det första vi gjorde var att gå upp till "ateljén" och så fick hon måla en prickig tavla!

Fint va?

Tyvärr blev det alldeles för kort tid vi hann träffas, hon var i Sverige bara en vecka och till mig kom dom på torsdag (förra veckan) och låg över till på fredag. Det var ett späckat schema för den unga damen för Tim ville ju att hon skulle få uppleva så mycket som möjligt ...
Klappa älgar ...
beskåda sandraviner ...
smaka rabarber ... 

Och så ville ju hela släkten träffa henne, och allt detta uthärdade hon med glatt humör!

Read Comments

2 kommentarer:

lopplisa sa...

Vad himlars kul och vilket fin bild på dej och den (förhoppningsvis) kommande svärdottern!! Va? Kunde hon inte ha stannat längre än en vecka?? Resan var ju rätt lång, tänker jag.

Miris Skaparlusta sa...

Egentligen hade hon inte tänkt att hon skulle kunna komma förrän till jul, för hon har inte hunnit tjäna in nån semester på sitt nya jobb. Men Tim betalade biljetten och hon fick sju dagar tjänstledigt i alla fall. Och lyckligtvis blev det fint sommarväder när hon var här, så hon inte blev avskräckt direkt som hon kanske blivit om hon kommit mitt i vintern. Nu i september ska Tim dit (hon fyller 30) och då ska dom till hennes hemstad så han äntligen får träffa hennes mamma och övriga släktingar. Spännande för honom - och för dom!