6 juni 2016

Och ännu en tavla ...

Att måla tavlor har blivit min nya motionsform. Eftersom jag har ateljén uppe och bara målar en liten stund i taget, så får jag anledning att gå uppför trappan många gånger på en dag. Hur många vändor den här tavlan krävde vet jag inte, jag har i alla fall hållit på en dryg vecka med den. Nu tror jag den är klar i alla fall ... 
Fast jag kan ju få för mej att bättra på eller ändra på nåt fortfarande ...


Förutom vanliga akrylfärger använde jag också guld, silver och kopparfärg ...
Denna tavla är som den förra 70 x 50 cm.
Så här stor är den ju inte! Men jag har hittat en app till mobilen för bildredigering, som har många funktioner och bland annat "scenerier" där bilden/fotot sätts in. Appen heter Photodirector och finns att ladda ner här.
Årets stora nyhetshändelse!
En förhärdad brottsling ...? Fast jag ser väl ganska harmlös ut ändå?

3 kommentarer:

Grahnslöjd sa...

Vilken fin och härligt färgglad tavla!! Önskar att jag var så bra på att måla:)

myrica sa...

Men vilken fin tavla, och vilket fint ansikte du målat, så du kan.
Jag håller med dig ,du ser inte så farlig ut.
Ha en trevlig dag
kram

lopplisa sa...

Åh så läcker, fulländad tavla!! Väldigt fint ansikte! Det här med prickar har verkligen blivit din grej :)

Hahahaha harmlös var bara förnamnet, men i det lugnaste vatten.. sägs det ju... fast nä, skulle inte tro det i ditt fall. Kul om braknyheterna stämmer och du får öva lite kinesiska med en expert då i sommar :)

Ha det fint!

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...