23 juni 2016

Jätteprickig tavla

Egentligen hade jag nog tänkt att det skulle bli ringar och prickar, men när jag kommit nästan halvvägs med denna tavla, så insåg jag att jag målade bara prickar. Så det blev en väldigt prickig tavla. Jag kan nog fortfarande få för mej att ändra färg på en och annan prick, men i princip är den färdig nu (det tog tid) - med hela ytan täckt av prickar.
Storleken är 40 x 50 cm. Prickstorlek och täthet varierar lite, men jag har räknat ut att det är minst 3000 prickar. Och en del består av både två och tre lager då jag bytt färg här och var.









5 kommentarer:

lopplisa sa...

Du skulle ju kunna vara förband till Yayoi Kusama!! Jättefin även denna tavla! När blir det utställning???

Miris Skaparlusta sa...

Jag läste om den där japanska prickiga damen - hon är ju helt galet prickig! Jag funderar på att liera mej med några andra amatörmålare som vet hur man fixar en utställning - jag har återfått en gammal kontakt. Så kanske blir det nån gång ...

Susanne Johansson sa...

Du är ett riktigt proffs på pricktavlor. Dem är verkligen bedårande fina!

lopplisa sa...

Ja men, så klart!! Utställningar är dina tavlor väl värda!! Låter bra :)

myrica sa...

Så fina tavlor du gör med prickar, ett provs du har blevit på detta.
Ha en trevlig dag
kram

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...